CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

phrases

The hours I spend with you I look upon as sort of a perfumed garden, a dim twilight, and a fountain singing to it. You and you alone make me feel that I am alive. Other men it is said have seen angels, but I have seen thee and thou art enough.
~George Moore



A bell is no bell 'til you ring it,A song is no song 'til you sing it,And love in your heartWasn’t put there to stay -Love isn’t love'Til you give it away.



Monday, December 6, 2010

I hate myself..

hola readers...
korang pernah rase x kadang2 korang benci diri korg for certain unclear reasons..
so do I..lately, I feel like I hate myself so damn much..reasons:

1) I benci diri I sendiri sbb I'm too emotional.sikit2 nak marah orang.and yang selalu kena family I la kan.

2) I benci diri I sendiri sbb I tak dapat protect family I dari ancaman orang sekiling.er, I mean I x dapat nak tolong family I especially my sister untuk bersihkkan diri dari kena fitnah oleh mulut2 longkang yang dengki tengok family kitorg happy..hati busuk n bernanah sungguh mereka itu.

3) I benci diri I sebab disiplin diri I dah kurang. kalau dulu, bila I cakap I want something, contohnya I nak beli mp3( ok, mp3 tu dah masuk sabun dah), I akan kumpul duit I sampai target I sampai..But, not now... I have my own target, but I'm soooo damn upset with myself sbb I punye disiplin dah x ada..waaaa

4) Since I have lose my disiplin, so I benci diri I sebab I nak kurus tapi xboleyh sbb dah xde disiplin.OMG!! geram tau..dulu before cuti, bajet nak g la gym kan , tapi hampeh.jgn cakap gym, nak jog pown malas. at last, exercise dalam rumah je.angkat je la dumbbell tu then kayuhla basikal, and I'm so lucky sbb mak I beli I so shake to shape (ala, yang goyang2 tu) so, I buat je la bende tu.selamat berat I maintain..Tpi still I nak TURUNKAN berat I ok!!! So, once more, I'm disappointed with myself.

5) I benci diri I sebab ego I tinggi melangit..kalau I rendahkan ego I sikit, mesti benda2 yang tak sepatutnya tu xkan terjadi.

6) I benci diri I sebab kenapala susah sgt I nak lupakan dia. macam2 I buat, tpi sumpah susah. Bila dah start lupa, dia pulak muncul balik..haisyh pening kepala I. Kalau dulu wktu tgh2 study, I nak lupakan dia, I hafal la kes2, but unfortunately, I hafal kes tu bukan wktu nak exam, sbb wktu nak exam, xdela maknanye I nak ingat kat dia kan....haisyh

ok, actually banyak lagi sebab yang menyebabkan I benci diri I..so, sempena maal hijrah nie, I berazam untuk berubah dan berhijrah ke arah yang lebih baik..I shouldn't hate myself..coz, kalau I sendiri benci diri I, mesti orang lain pown benci diri I jugak kan..